Ks. Bartołd: najbardziej ceniłem u kard. Glempa wiarę i zaufanie jakie okazywał

Najbardziej ceniłem u kard. Józefa Glempa wiarę i zaufanie jakie okazywał – powiedział KAI ks. Bogdan Bartołd, proboszcz archikatedry św. Jana, gdzie 28 stycznia odbędzie się pogrzeb Prymasa-seniora.

- Moje kapłaństwo było nieustannie związane z kard. Glempem, był już arcybiskupem warszawskim, gdy byłem w seminarium duchownym, on też wręczał mi dekrety moim pierwszych placówek duszpasterskich – wspomina ks. Bartołd. – Nasze spotkania, gdy byłem duszpasterzem akademickim a potem rektorem kościoła św. Anny na Krakowskim Przedmieściu, były zawsze niezwykle owocne.

Proboszcz katedry św. Jana wyznał, że najbardziej cenił u kard. Glempa wiarę oraz zaufanie, które okazywał swoim kapłanom. – Powierzając mi różne posługi w Kościele, podkreślał „ja ci ufam, że z Bożą pomocą to wypełnisz”. Nigdy tego nie zapomnę – powiedział ks. Bartołd.

Uroczystości pogrzebowe kard. Glempa potrwają 3 dni - rozpoczną się 26 stycznia w kościele sióstr wizytek na Krakowskim Przedmieściu, następnie - w niedzielę 27 stycznia - trumna z ciałem Zmarłego zostanie przeniesiona do bazyliki św. Krzyża, gdzie sprawowane będą dwie msze św., a pogrzeb będzie miał miejsce 28 stycznia w archikatedrze św. Jana o godz. 11. 00. Prymas senior spocznie w krypcie archikatedry, w sarkofagu, w którym przez lata była trumna św. abp. Zygmunta Szczęsnego Felińskiego, obok sarkofagu kard. Augusta Hlonda.
im / Warszawa
--
Katolicka Agencja Informacyjna