T. Mazowiecki o kard. Glempie: ceniłem go jako człowieka, który potrafił mieć swoje zdanie

Ceniłem go jako człowieka, który potrafił mieć swoje zdanie – tak zmarłego 23 stycznia Prymasa-seniora Józefa Glempa wspominał na antenie TVP Info były premier Tadeusz Mazowiecki.

- Nieustannie przyrównywano go do jego poprzednika, więc to na pewno musiało być dla niego trudne, chociaż miał do tego dystans i tym porównywaniem nie przejmował się, miał swoje zdanie – zaznaczył premier Mazowiecki. Wspomniał też, że zasługą m.in. Prymasa Glempa była obecność przedstawicieli hierarchii Kościoła w trakcie obrad przy Okrągłym Stole.

Zapamiętał też naturalny stosunek kard. Glempa do innych. - Kiedy byłem premierem, on odnosił się do mnie w sposób naturalny. Kiedyś, zupełnie bez zapowiedzi, odwiedził mnie przed Bożym Narodzeniem, żeby złożyć życzenia i podzielić się opłatkiem – wspominał Tadeusz Mazowiecki.

Prymas-senior kard. Józef Glemp zmarł 23 stycznia wieczorem w Warszawie
awo / Warszawa
--
Katolicka Agencja Informacyjna
Data wydania: 24 stycznia 2013
Wydawca: KAI; Red. naczelny: Marcin Przeciszewski